Monday, 14 November 2011

DIY BANTAL HANTARAN

Assalamualaikum.... Selamat Pagi semua.. heee... sebenarnye  entry nie faiz wat auto post.... type malam tadi time x boleh tido dlm pkul 3 pagi... huhuhuhuhu.... ok faiz nak bayar hutang DIY yang pernah faiz cakap dalam entry nie...


Bahan-bahan yang diperlukan
1.Polisterin berbentuk bantal
2.Span nipis
3.Manik-manik jurai
4.Kain
5. Gunting
6.Hot Glue

Cara:
1. Mula-mula, gamkan 2 bantal hantaran(bantal polisterin) dengan menggunakan hot glue gam. faiz wat mcm nie sbb nak dia mcm tinggi ckit. guna satu jew pun x pe.. x payah gamkan dia.. jimat bantal polisterin 2...
2. Ukur span tipis pada bantal hantaran(bantal polisterin)
3. Gunting span tipis 2, pastikan ade lebih untuk kita gamkan guna hot glue nanti...
4. Ukur plak kain besar sedikit dari span tipis 2, dan gunting
5.Letakkan bantal polisterin tadi kat tengah2 span. Gamkan keseluruhan span tipis dibelakang bantal polisterin. Pastikan bantal polisterin dibalut dengan kemas.

6. Selepas selesai, letakkan bantal polisterin yang telah siap dibalut dengan span tipis diatas kain. letakkan ditengah-tengah. Gamkan dengan kemas.
7. Hias sekeliling bantal hantaran yang telah siap dengan manik jurai
yang nie faiz susun dari bawah : bantal yang blum dilapisi span tipis, bantal yang telah dilapisi span tipis,
bantal yang telah siap.
8. Wallahhhh... siap....


HAPPY DIYing.....  jari jemari faiz lecur2 taw mase wat benda nie... huhuhuhu tapi x pe.. puas hati.... faiz buat 13 semuanya

Photobucket

10 comments:

~ NANA ~ said...

wahhh rajinnye! nice :)

FarEast said...

Thanks Nana... buat semua nie konon nak jimat buget.. tapi over lak buget.. teheeee....
**setakat nie blum sampai ketahap Nana lagi.... lagi rajin... hampir semua Nana DIY.. :)

dhiera said...

pewit!! gebu la~

iyfahjo said...

nice! mine nye x double pun..n tak letak sponge..
but it look nice on yours
nway faiz

u kna tag....do reply!
http://blogcikiyfahjo.blogspot.com/2011/11/tagginnggg.html

K.I.N.A said...

letak span nampak lebih gebu mcm bantal..:)..good job faiz!

FarEast said...

dhiera : :)... tapikn adore dhiera punyer lagi la.... comfirm lagi gebu... n know what.. leh guna ntuk prep mini pelamin gak 2.. uhuhuhu n the best part is dhiera nye murah ok (faiz klu bleh nak wat murah gak... tapi ape leh buat.. over buget ok.. ahahaha).... jelous taw....

iyfah : thanks... t faiz reply ea... nak karan dulu.. uhuhuhu... esk singgah la.. insyaAllah dah reply

Kina : thanks.....

dhiera said...

tapi kalau jahit sendiri lagi jimat kot. tapi tak pandai jahit. wuwu

faiz puye ni pun nanti boleh je jadikan prop untuk mini pelamin~

FarEast said...

faiz punyer x leh la dhiera.... belakang dia x tutup habis.... ehe.....nampak polisterin 2..

dhiera said...

oo..yke? tak pe la, nt klo faiz nak bantal utk mini pelamin boleh pakai kita punya. grrr... ampeh je. hukhuk

cik.mila said...

comel je nampak...biarpun polistren tapi nmpak empuk cam bantal :)

THE BEGUN : KISAH CINTA KAMI
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
FIRST STEP : LANGKAH PERTAMA
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
SECOND STEP : MENUJU BAHAGIA
Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Template by:

Free Blog Templates